Quotus Research
  • Home
  • Diensten
    • Shopperonderzoek
    • Consumentenonderzoek
    • Customer Journey Onderzoek
    • User Experience Onderzoek
    • Concept Test
    • Community
    • Continu onderzoek
  • Quotus
    • Wie zijn wij?
    • Referenties
    • In de pers
    • Algemene Voorwaarden
    • Privacy Beleid
    • Cookiebeleid
  • Contact
  • Blog

Mediagebruik tijdens Corona

20/4/2020

0 Comments

 
Onlangs verscheen er een interessant onderzoek van Global Web Index over de huidige mediaconsumptie van consumenten tijdens deze Corona crisis. Het onderzoek werd gehouden onder 4000 Amerikaanse en Engelse consumenten - dus niet Nederlanders - maar... we kunnen hier absoluut lering uit trekken! De mediaconsumptie is enorm gegroeid tijdens Corona, maar wat doen mensen nou eigenlijk precies op media gebied tijdens Corona? Dit onderzoek focust op 4 verschillende generaties: Van generatie Z, naar de Millenials, naar generatie X en de babyboomers. Hieronder mijn toelichting.
Generatie Z
Sinds de Corona uitbraak is generatie Z (de 16 tot 23 jarigen) vooral meer online video's aan het kijken. Dat zal gaan via Youtube. Daarna is deze generatie meer aan het streamen via online TV en het streamen van muziek. Video, tv en muziek zijn dus de focusmedia van deze generatie. Opvallend is dat fysieke media (krant, tijdschrift) bijna niet worden gelezen. Ook podcasts, radio, livestreams en boeken zijn echt minder in trek.
Foto
Millennials
Sinds de Corona uitbraak zijn millennials (de 24 tot 37 jarigen) zich net als generatie Z meer gaan focussen op online video's, online TV en het streamen van muziek. Echter - sterker dan generatie Z - zijn ze óók gefocust op online nieuws, radio, 'normale' tv en livestreams. Opvallend is dat bij deze generatie ook de boeken wat achterwege blijven. Dat geldt ook voor podcasts en fysieke media.
Foto
Generatie X
De generatie in de leeftijd van 38 tot 56 jaar focust zich tijdens Corona ook wel op online video's, online tv en muziek streaming, maar wel (een stuk) minder dan de voorgaande 2 generaties. De focus van generatie X ligt bij de normale TV.
Foto
Babyboomers
Babyboomers in de leeftijd van 57 tot 64 jaar laten een veel kleinere mediabereik zien. De focus van het mediagebruik ligt op de normale TV en daarnaast op online TV. Opvallend is weer dat deze generatie ook niet erg gefocust is op radio en fysieke media.
Foto
De belangrijkste mediakanalen tijdens Corona door alle generaties heen, blijken (in Amerika en Engeland) dus de normale TV, online video's en online TV te zijn. Ik zou me goed kunnen voorstellen dat dit ook geldt in Nederland. Maar mijn verwachting is dat in Nederland de rol van fysieke media en radio groter is dan dit onderzoek ons laat zien.

Auteur: drs. Cindy de Jonge
Met dank aan Global Web Index
0 Comments

Vlog 2: 35% van de Nederlandse consumenten zegt dat zijn consumptiepatroon na Corona zal veranderen.

9/4/2020

0 Comments

 
0 Comments
    Foto

    Auteur

    drs. Cindy de Jonge

    View my profile on LinkedIn

    Foto
    Schrijf u in voor onze Nieuwsbrief met maandelijks Shopper Nieuws!

    Archieven

    Augustus 2021
    Juli 2021
    Juni 2021
    April 2021
    Maart 2021
    Februari 2021
    Januari 2021
    November 2020
    Oktober 2020
    September 2020
    Augustus 2020
    Juni 2020
    Mei 2020
    April 2020
    Maart 2020
    Februari 2020
    December 2019
    Juni 2019

    Categorieën

    Alles

    RSS-feed

Foto
Foto
                               Quotus Research | Centuriostraat 13  | 6852 RS | Huissen | 06-44019563
  • Home
  • Diensten
    • Shopperonderzoek
    • Consumentenonderzoek
    • Customer Journey Onderzoek
    • User Experience Onderzoek
    • Concept Test
    • Community
    • Continu onderzoek
  • Quotus
    • Wie zijn wij?
    • Referenties
    • In de pers
    • Algemene Voorwaarden
    • Privacy Beleid
    • Cookiebeleid
  • Contact
  • Blog