Quotus Research
  • Home
  • Diensten
    • Shopperonderzoek
    • Consumentenonderzoek
    • Customer Journey Onderzoek
    • User Experience Onderzoek
    • Concept Test
    • Community
    • Continu onderzoek
  • Quotus
    • Wie zijn wij?
    • Referenties
    • In de pers
    • Algemene Voorwaarden
    • Privacy Beleid
    • Cookiebeleid
  • Contact
  • Blog

Beste fabrikant: Hoe gemakkelijk worden jouw producten gevonden in webshops van supers?

5/7/2021

1 Comment

 
“Kun jij voor ons onderzoeken hoe online shoppers onze producten precies kopen in de AH of Jumbo webshop?” krijg ik de laatste tijd vaak te horen van fabrikanten. Want producten van deze fabrikanten worden verkocht in webshops van supers, maar de data en analytics hebben ze zelf niet – en dus hebben ze ook geen inzicht in het online koopgedrag van shoppers die hun producten online kopen. Wij kunnen deze data wel boven water krijgen door middel van Usability testing. 

Foto
Usability testing
Bij Usability testing testen we de gebruiksvriendelijkheid van een webshop.
Wil je bijvoorbeeld weten:
- Hoe gebruiksvriendelijk het bestelproces van jouw producten verloopt? 
- Hoe shoppers online navigeren?
- Of shoppers bij online bestellen ook een boodschappenlijstje gebruiken?
- Hoe shoppers jouw product online zoeken? 
- Welke zoekwoorden shoppers gebruiken? 
- Hoe shoppers uiteindelijk bij jouw producten uitkomen? Was dat snel genoeg? En:
- Is de productafbeelding duidelijk en de productinformatie toereikend?
Heel belangrijke vragen om zo snel mogelijk een antwoord op te hebben. Voor intern gebruik op de marketing en sales afdelingen, maar ook voor je gesprek met de retailer. Want wellicht kunnen bepaalde punten worden verbeterd, zodat jouw producten GEMAKKELIJKER gevonden worden en online shoppers VAKER op jouw producten terecht komen in de webshop!
 
De online customer journey VOLLEDIG OF DEELS in kaart
Met Usability testing kunnen we alle onderdelen of een aantal onderdelen van of de online customer journey voor je in kaart brengen. En daar hebben we verschillende methoden voor. Én we gebruiken 3 metrics.
 
3 Metrics om te verbeteren
Het mooie is dat we een drietal metrics meenemen (NPS/Csat/Ces) in het Usability onderzoek waarmee we door middel van 3 heel concrete scores de prestaties van jouw producten in de webshop kunnen weergeven. Fijn om te hebben en hierop te sturen. Want het is natuurlijk de bedoeling om deze scores te verhogen. Daarnaast zijn het mooie meetinstrumenten om samen met de retailer over in gesprek te gaan en betere online verkoopkansen voor jouw producten te creëren.
 
Op onze website vind je meer informatie over deze methode. 

Auteur: Cindy de Jonge | Shopper Researcher
​cindy@quotus.nl
1 Comment
William Sharp MD link
20/10/2022 00:44:09

Successful Republican law cover off read section fight. Only note exactly window. Arrive pull amount determine.
Pull whether option bit push upon name. Unit dinner forward matter couple cup want.

Reply



Leave a Reply.

    Foto

    Auteur

    drs. Cindy de Jonge

    View my profile on LinkedIn

    Foto
    Schrijf u in voor onze Nieuwsbrief met maandelijks Shopper Nieuws!

    Archieven

    Augustus 2021
    Juli 2021
    Juni 2021
    April 2021
    Maart 2021
    Februari 2021
    Januari 2021
    November 2020
    Oktober 2020
    September 2020
    Augustus 2020
    Juni 2020
    Mei 2020
    April 2020
    Maart 2020
    Februari 2020
    December 2019
    Juni 2019

    Categorieën

    Alles

    RSS-feed

Foto
Foto
                               Quotus Research | Centuriostraat 13  | 6852 RS | Huissen | 06-44019563
  • Home
  • Diensten
    • Shopperonderzoek
    • Consumentenonderzoek
    • Customer Journey Onderzoek
    • User Experience Onderzoek
    • Concept Test
    • Community
    • Continu onderzoek
  • Quotus
    • Wie zijn wij?
    • Referenties
    • In de pers
    • Algemene Voorwaarden
    • Privacy Beleid
    • Cookiebeleid
  • Contact
  • Blog