Quotus Research
  • Home
  • Diensten
    • Shopperonderzoek
    • Consumentenonderzoek
    • Customer Journey Onderzoek
    • User Experience Onderzoek
    • Concept Test
    • Community
    • Continu onderzoek
  • Quotus
    • Wie zijn wij?
    • Referenties
    • In de pers
    • Algemene Voorwaarden
    • Privacy Beleid
    • Cookiebeleid
  • Contact
  • Blog

Een Customer Journey in kaart brengen

30/11/2020

1 Comment

 
Foto
Waarom zou je de Customer Journey in kaart brengen in de foodretail branche?
Heel simpel: je leert waar de bottlenecks zitten die ervoor zorgen dat jouw klanten jouw producten niet kopen, of niet op een prettige, snelle, of ideale manier. En daarnaast leer je ook wat er juist wel heel goed gaat in die reis van de klant tijdens de aankoop van jouw product.

Kan dat ook voor producten in de supermarkt?
Ja zeker. Wij hebben hieronder een voorbeeld opgesteld van een werkelijke Customer Journey van de categorie Wijn in de supermarkt. Op elke touchpoint in de klantreis hebben we in kaart gebracht hoe de ervaring van de klant is en vervolgens wat de uitdagingen en oplossingen zijn. We hebben onderstaande Map in kaart gebracht voor de hele wijncategorie, maar dit kan uiteraard ook voor een enkele product of productlijn.

Voorbeeld Customer Journey Mapping - Categorie Wijn
File Size: 174 kb
File Type: pdf
Bestand downloaden


Werkelijke Customer Journey versus Ideale Customer Journey

Het allermooiste inzichten krijg je, als je start met het opstellen van de ideale Customer Journey: Hoe moet jouw klant de aankooptrip van jouw categorie of product in de meest ideale zin ervaren? Wat is ideaal op elk afzonderlijk touchpoint? Vervolgens ga je kijken naar de werkelijke Customer Journey: Wat is er anders en wat kun je doen om de neutrale en negatieve ervaringen om te buigen naar de ideale ervaringen?

Hoe werkt onderzoek naar de Customer Journey?
Onderzoek naar de Customer (of Shopper) Journey kunnen we doen middels kwalitatieve interviews, maar ook middels online kwantitatief onderzoek via een vragenlijst. Je kan dit eenmalig laten doen, maar ook vaker, bijvoorbeeld met een 0-meting en later, na bijschaven van de negatieve ervaringen, een 1-meting. Of we richten een continu onderzoek in, waarbij continu of maandelijks Customer Journey onderzoek voor je uitgevoerd wordt. Hierdoor heb je continu inzicht in de Journey en kun je heel goed de vinger aan de pols kunt houden en veranderingen direct doorvoeren indien gewenst!

Meer weten? Neem gerust contact op!

Auteur: drs. Cindy de Jonge
Consument & Shopper Onderzoeker
Eigenaar Quotus Research
www.quotus.nl | cindy@quotus.nl | 06-44019563
1 Comment
Ashton link
7/3/2021 09:52:36

Loved reading tthis thanks

Reply



Leave a Reply.

    Foto

    Auteur

    drs. Cindy de Jonge

    View my profile on LinkedIn

    Foto
    Schrijf u in voor onze Nieuwsbrief met maandelijks Shopper Nieuws!

    Archieven

    Augustus 2021
    Juli 2021
    Juni 2021
    April 2021
    Maart 2021
    Februari 2021
    Januari 2021
    November 2020
    Oktober 2020
    September 2020
    Augustus 2020
    Juni 2020
    Mei 2020
    April 2020
    Maart 2020
    Februari 2020
    December 2019
    Juni 2019

    Categorieën

    Alles

    RSS-feed

Foto
Foto
                               Quotus Research | Centuriostraat 13  | 6852 RS | Huissen | 06-44019563
  • Home
  • Diensten
    • Shopperonderzoek
    • Consumentenonderzoek
    • Customer Journey Onderzoek
    • User Experience Onderzoek
    • Concept Test
    • Community
    • Continu onderzoek
  • Quotus
    • Wie zijn wij?
    • Referenties
    • In de pers
    • Algemene Voorwaarden
    • Privacy Beleid
    • Cookiebeleid
  • Contact
  • Blog